onsdag 18 juni 2008

Världens bästa student!

Ja, i lördags var det syrrans tur att ta studenten, och är därmed fri! Det var livat på stan och i hallen där det tjoades och tjimades och alla sjöng "För vi har tagit studenten" och pikade tvåorna genom att sjunga "Ett år kvaaar tjalalala". Jag har alltid gillat stämningen och glädjen vid studenten, även om andra kan se den som barnslig. Det har de all rätt att vara efter att ha kämpat sig igenom skolan som de gjort. Väl ute och efter en runda på stan var det dags att träffa släkten hemma och få massa presenter. Hon fick en hel del smycken, och en ny kamera eftersom den gamla blev stulen, hemma hos oss (!!!)

Självklart hade jag gjort ett kort till studenten herself. Så här blev det. Första gången jag provade mina promarker pennor, och jag kan ju inte säga annat än att jag nu är kär i dem :)

Jag måste få visa lite bilder också, blir så glad av att se dem, och det får mig ju att tänka tillbaka lite på den tiden, då jag också precis hade tagit studenten. En av livets roligaste kvällar :) Tänk vad länge man kämpat med skolan egentligen..och att man tror att det är färdigt efter gymnasiet, men icke, sen kommer universitet eller högskola också :P

Min personliga favoritbild på syrran, vet egentligen inte varför, men jag fastnade verkligen för den..Ett allvarligt ögonblick i glädjeyran.

En av bästa vänner måste ju självklart få vara med och dela glädjen :) En av livets roligaste dagar.

Va? Min lillasyster dricker öl? Hon som nyss var så liten! Tagen på bar gärning ;)

Såhär kul ska man ha när man åker runt i stan och sjunger "För vi har tagit studenten!". Det är inte mer än rätt :D

Självklart ville jag ju sno åt mig en stund tillsammans med stjärnan för dagen :) Min älskade fantastiska syrra, fy fan vad du är bra!!!

3 kommentarer:

Zarah sa...

Grattis systeryster! Ni är ju lika vackra bägge två - nästan lite oförskämt. *ler*

Anonym sa...

Tack min älskade syster, du är bäst!! <3<3<3

Anonym sa...

Congratulations to your little sister! I love those pictures and the one of you and your sis is so beautiful!