fredag 13 juni 2008

I'm back home!

Halloj på er! Hoppas att ni har saknat mig lite :P Jag har haft en riktigt bra vecka på Mallorca och är nu hemma, frisk och utvilad, dock inte särskilt solbränd. Vi fick en dags sol och resterande dagar molnigt eller regn, men vad gör det. Sol är inte allt, speciellt inte när man har underbart sällskap och roliga saker att göra hela tiden. Vi har besökt droppstensgrottor, en pärlfabrik, en marknad i Alcudias historiska center, Palma shopping, m.m. Sen har vi vandrat omkring på den underbara lååånga sandstranden i Alcudia en hel del. Är bara hemma en sväng nu på kvällskvisten, imorrn åker vi nämligen hemhem för att fira min syster som tar studenten och nu avklarat skolan och är fri :D Lite foton tänkte jag bjuda på dock, så att ni har nåt att kolla på tills jag uppdaterar igen :)
Ja, nog var det vackert på de flesta ställen på Mallorca. Den här bilden är tagen någon gång under en av våra utflykter med buss :)

Visst får man väl ta fram barnet i sig själv ibland? Jag älskar att gunga, och det kommer jag nog alltid att göra.

Droppstensgrottorna var så vackra och harmoniska att vandra omkring i. Det var en riktigt häftig känsla faktiskt.

Det fanns ju också en del spännande blommor som jag aldrig sett hemma. Den här fastnade jag lite extra för.

Trånga gränder i gamla Alcudia. Vackert, mysigt och så exotiskt. I love!

Dessa vackra byggnader och härliga kontrasterande färger. Jag kunde inte få nog av den spanska arkitekturen, det fanns så mycket vackra byggnader att vila ögonen på.

5 kommentarer:

Asksvart sa...

Låter som ni har haft de jätte bra när ni var i väg =) Synd bara att ni inte fick mera sol, men som du säger så är ju inte solen allt =)

Hoppas ni får en bra helg och att vi hörs å ses snart.
*kram*

Hanna sa...

Välkommen hem : ) Vad härligt att ni haft det bra. Det finns ju faktiskt en fördel med att det inte är "kanonväder" för man gör ju mer då, istället för att bara liga på stranden och pressa. Härliga foton, och visst är det kul att gunga.

Unknown sa...

Välkommen hem min vän!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Välkommen hem! Nu har du härliga foton att scrappa! Jag har redan använt saker från din PIF!! Kramen!

Anonym sa...

Blomman du har på bilden är en Lantana (finns nåt svenskt namn har jag för mig, men det kommer jag aldrig ihåg). En av mina favoriter - luktar så härligt. Finns ibland i handelsträdgårdar.