fredag 6 juni 2008

Hejdå på ett tag :)

Hejdå mina kära vänner, ikväll lyfter flyget till Mallorca där vi ska semestra i en vecka :) Håll tummarna att vädret har vänt där nere från att vara regnigt och mulet till att vara soligt och varmt, för det skulle ju kännas liiite trist annars. Nu ska vi få vila upp oss efter massa slit i skolan. Det är ytterst sällan jag får ta ledigt på det här viset. Har jobbat heltid på sommaren och pluggat heltid resten av året många mååånga år nu och det börjar ta på krafterna, så ett litet break behövs, även om mer än en vecka hade vart ännu bättre :)

Jag tänkte lämna er med en liten utmaning. Jag har funderingar på att låta bloggen genomgå en del förändringar, utseende och liknande har jag klart för mig, däremot skulle jag behöver ER hjälp med innehåll. Den av er som jag anser har kommit med det/de bästa förslaget/förslagen kommer att förses med ett litet pris. Det jag vill att ni klurar på och kommentarer om är förljande:

* Vad vill ni läsa mer om i min blogg?
* Vad vill ni läsa mindre om?
* Ge förslag på sådant som kan vara intressant att jag skriver om
* Vilken slags förändring skulle ni vilja se?
* På vilket sätt kan den här bloggen göras attraktiv för att DU ska vilja komma in här ofta och inspireras?
* Alltså, hur ser en inspirerande blogg ut för DIG?

Jag kommer att kolla igenom allt ni skrivit när jag kommer hem, och jag hoppas på maaaaaaaaaassor av förslag så att jag kan förbättra och göra bloggen mer intressant både för mig och för er. Så snälla, ni vore en enorm hjälp och inspirationskälla för mig. Tipsa på :D

7 kommentarer:

Anonym sa...

Blandad kompott funkar bäst för mig.
Skriv personligt, om framgångar och motgångar, öppna dig för publiken :)

Anonym sa...

För mig är det viktigt med själva "utseendet" av bloggen, alltså design och färger.
Mycket foton.
Gärna dela med dig av tips inom te x foto och scrapbookig. Kanske länka från te x youtube där det finns många superbra filmklipp om hur man te x använder en Bind-It-All maskin m m.

Joanna sa...

När jag besöker scrapbloggar är jag ute efter inspiration, dvs jag vill se det du har skapat ;-) Jag är väl inte jättesugen på att läsa en massa text i det läget, jag vill hellre se bilder på dina scrapalster! De bloggar jag besöker regelbundet besöker jag för att jag gillar det som visas helt enkelt, varken mer eller mindre. Jag personligen gillar ju färg och form och gillar när utseendet på bloggen har en personlig touche. Det viktigaste är ju dock att du själv trivs med din blogg så jag tycker att du ska göra precis som du själv vill! ;-) Kram på dig!

Anonym sa...

Jag surfar runt på scrapbloggar för att bli inspirerad och få idéer till mitt eget skapande. En bra scrapblog enligt mig ska innehålla mycket tips om nya och spännade tekniker och mycket bilder. Ett extra plus om man får reda på vilka papper och dekorationer som har använts, då blir det inte så jobbigt att leta runt om man vill ha något som man sett. =)

Hoppas du haft en bra vecka på Mallorca!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Först vill jag tacka för den fina "gottepåsen" jag fick!!!! De bloggar som jag gillar har mest scrapinspiration med en liten mix av dagliga happenings i den personens liv. Så jag söker mest inspiration under min bloggrunda! Hoppas att du haft en skön semster!

Malin/malwa sa...

Hmmm, det beror ju egentligen helt på vad du har tänkt dig för "inriktning" på bloggen.

Är det mer åt scrapblogg ser jag gärna många bilder på LOer m.m. - och gärna en kommentar om vad du då använt för papper och stämplar etc. Naturligtvis får en "scrapblogg" innehålla personliga inlägg, men kanske att de då ska ha en mer nedtonad betydelse.

Vill du ha en mer "dagboksliknande" blogg bör ju detta vara tyngdpunkten - och då gärna med lite bilder av vad du berättar om. Fast en sådan blogg tenderar väl att mest läsas av "närmast sörjande" i form av familj och vänner. :-)

Fast det är ju *din* blogg, så det ju vad *du* vill med den som är det viktiga. För om du anpassar den efter läsarnas kommentarer kanske den "förlorar sin själ" genom att inte vara "din". Om du förstår hur jag menar... :-)

Anonym sa...

wow vilka foton du visar här i din blogg. Verkar ha varit en mysig resa trots vädret.