fredag 11 april 2008

Vår första lägenhet

För några månader sedan köpte jag hem Ali Edwards A designer's eye for scrapbooking och kände mig rätt så inspirerad av den och hittade en skiss som jag genast fick en idé till. Nu, några månader senare har jag äntligen gjort en layout av min idé! Dessutom har jag köpt Life Artist och mitt huvud har blivit sprängfullt med idéer!! Jag är så inspirerad och vill egentligen bara skapa skapa skapa, hade jag tid skulle jag göra det heeela helgen, men det hinner jag inte. Här kommer åtminstone min färdigställda layout efter en av Ali Edwards skisser i den förstnämna boken. Den handlar om vår första lägenhet, och texten handlar om hur jag verkligen trivs med att bo tillsammans med min sambo och inte skulle vilja byta det mot nåt annat. Layouten är helt enkelt bara väldigt simpel, inga dekorationer mer än att jag stämplat litegrann, och några brads för att hålla pappret på plats. Rätt så nöjd med den här faktiskt. Och man kan få plats med mycket kort även på en 8*8 layout :)

Nej, vet ni vad, nu ska jag ta tag i och läsa lite i Charles Dickens Hard Times som jag har litteraturseminarie på i nästa vecka. På söndag får jag förresten träffa min underbara vän Anna!! Vi träffades för cirka elva år sedan och blev då brevvänner, under de år som gått har vi endast träffats typ tre gånger eller nåt liknande, så det känns rätt coolt att ja får träffa henne på söndag. Ser verkligen fram emot det!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket kul minne från första lägenheten! Snyggt scrappat :D

Lisbet sa...

Grattis till lägenhet - kul att skapa sitt eget. Snygg LO

Lisbet sa...

Jättesnyggt

Unknown sa...

Du är så duktig!!! Ska strax lägga upp dagens första alster på min blogg... blev faktiskt ganska så nöjd... :)
Snart får vi träffas! *hoppas och skuttar av glädje*
KRAAAAM!

Helena sa...

Hej hej! Jag tycker du gör så fina LO's hittade inspiration ifrån din sida när jag skulle göra ett födelsedags album till min lillasyster. Om det är okej så länkar jag till din sida på min blogg ;)
mvh Helena

Anonym sa...

Riktigt, riktigt snygg LO!

Anonym sa...

Snygg den va!! Fick också massa inspiration av Alis bok! Måste genast leta på den igen!!

Anonym sa...

Jättefin LO, enkel men snygg och fin journaling =)

Anonym sa...

Hej hopp!!!
Jätte snyggt =) Hoppas du får en bra helg...

Ulrika aka LillBlomman sa...

Supersnygg Linda!!! Kan du skicka lite pysselsug till mig? Som bortblåst just nu? Kramen!

Anonym sa...

Vad snygg den blev!

Linnéa sa...

Supernajs! :D