fredag 4 april 2008

Ledsen...

Den här gången trodde jag verkligen att det skulle gå. Jag hade skickat in tre layouter jag var jättenöjd med, skrivit en bra artikel och kände i hjärta och själ att det var min tur. Men nej, inte den här gången heller. Jag är inte tillräckligt bra på det här, folk tycker inte om det jag gör. Antalet kommentarer på det jag gör och lägger upp i bloggen talar en del för det också. För jag menar, en blogg har man väl till stor del för feedback och för att kunna utvecklas? Eller? Jag känner mig i alla fall bottendålig nu. Inga kommentarer, inget DT-jobb, aldrig ens som gäst DT. Nu kommer säkert folk att säga att det viktigt är att jag har roligt och blir nöjd själv, jag vet redan det. Men jag vill även att andra ska tycka om det jag gör, jag vill även skapa och inspirera andra genom ett DT-uppdrag. Att få jobba med olika slags kit, utvecklas och bli utmanad, samt att få utmana. Nu ska jag gå och duscha och sen gå till sängs.

10 kommentarer:

Nina sa...

Jag halkade in här för första gången och har kikat lite på det du gjort...jag gillar det iaf...det är i min smak och stil :)

När det gäller kommentarer i bloggen så tror jag att många kikar in, gillar det dom ser men kommenterar inte...jag får inte så många kommentarer om det jag lägger in heller och måste nog erkänna att jag är dålig på att kommentera andras också, även om jag gillar dom.

Dt-jobb kan jag inte uttala mig om för jag har (mest pga tidsbrist) inte sökt något, även om jag är sugen.
Men ge inte upp...du ska se att det är din tur snart

Kram Nina (Nerica på scrappiz)

Anonym sa...

Hej Gumman!!! Du är inte de minsta dålig, du gör superfina LO´s.

Jag förstår att de känns tungt att du inte får många kommentarer, får inte jag heller :( Men å andra sidan är de inte många som besöker min sida heller.
Ge inte upp med att bli DT, en vacker dag så är de din tur...

Idag är de dax för klippning... Kram krma

Camilla Ekman sa...

Vi är nog många som inte kom med i detta team. Men du är en jätteduktig scrappare, kom ihåg det! Kram Camilla/Smörblomman

Lotta (L8) sa...

Vill ge dig en uppmuntrande kram! Jag tycker dina LO:s och kort är hur fina som helst.

Anonym sa...

Jag tycker inte du ska vara ledsen! Du gör jättemycket fint! Jag har själv aldrig sökt DT-jobb, men brukar det inte vara väldigt många sökande? Det är tuff konkurrens, alla är ju så himla duktiga. Vill du vara DT så fortsätt sök, någon gång kommer det rätta dyka upp!

Och under tiden kan du ju fortsätta inspirera i din blogg! Det är väldigt sällan jag läser butikers bloggar, min inpiration får jag genom att surfa runt på bloggar som din.

Kram!

Unknown sa...

Du är underbart bra! Jag hade aldrig kommit på att börja med detta om det inte vore för dig... Jag tycker att dina LO's är fantastiska! Du kommer att komma med i ett DT. Men du måste låta det ta sin tid... Nu kommer du ju hinna få ännu mer erfarenhet till nästa gång!
Du är bäst vännen!
Många Kramar, Anna

Anonym sa...

Bahhh...JAG tycker att att du är kanonbra, och många med mig!!
Tycker absolut inte att du ska ge upp, det kommer en plats till dig med gumman.
Inspirerar gör du redan, med eller utan DT-plats!!!
Stor Kram på dig// Annyt

Jenny sa...

Hoppas nu inte allt känns värre när det här kommer från mig - tror att jag kan gissa vilket DT du sökt till... Men jag skojar inte när jag säger att jag varit precis där du är just nu - två gånger bara i år! Men du - TÄNK inte att det är det du gör som inte duger! Jag tycker att det jag ser här (hittade in alldeles nyss för första gången, men känner igen ditt nick) är både välgjort och inspirerande, jag grät när jag läste texten på layouten (och i inlägget) om din mamma. Du berör!

DT-jobb har blivit så stort, och ibland kan jag tycka att det hade varit bättre utan de där tävlingarna. Om butiksinnehavarna själva handplockade de de ville ha i sitt team, mejlade och frågade helt enkelt. Men DT-tävlingar drar uppmärksamhet (krass företagsekonomi) och sparar tid, tid som inte finns, för de som driver företagen. Men för alla som "blir över" är det inte roligt.

Det som hjälpte för mig när jag tyckte att det var surt att inte ha kommit med i ett team jag sökt, var att pyssla tillsammans med andra. Finns det träffar där du bor som du kan anmäla dig till? Att sitta och babbla över pysslet och garva tillsammans samtidigt som man pysslar (LITE - det brukar ju inte bli så mycket gjort precis...!) är ett bra sätt att få distans och hitta igen glädjen.

Det är definitivt inte något fel på dina LOs, och vad gäller bloggkommentarer, så är det rent allmänt så att så värst mycket kommentarer får man inte. Det är "närmast sörjande" läsare - dvs ens vanliga kompisar som läser! - och så nån gång ibland någon som man inte ens visste läser ens blogg. Bloggsurfning är ett skönt sätt att koppla av, tror jag att många tänker, och då tar man IN snarare än kommenterar... Lite snålskjuts, men man är ju inte mer än människa. Jag brukar försöka kommentera så ofta jag kan, men din blogg har jag inte "haft" tidigare... Lägger till dig nu!

Joanna sa...

Linda, jag är helt övertygad om att du kommer att komma med i ett DT! Troligtvis när du minst anar det, det är väl så det brukar vara. Du är en duktig scrappare och jag tycker att du känns säker i ditt scrappande. Det kommer bli din tur även om det inte blev just nu! STOR kram! (och jag hoppas att vi kan planera in nån träff soon? Jag kan inte nästa vecka, men veckan efter det borde gå bra!)

Anonym sa...

Du är kanonduktig! Lita på din magkänsla, när det känns bra så ÄR det bra!

Men ... jag förstår precis vad du menar och jag har också precis funderingar på VARFÖR jag bloggar egentligen. Jag borde scrappa bara för min egen skull, och kanske ska jag sluta blogga för jag blir så himla besviken när jag inte får den respons jag skulle önska. De kommentarer jag får är såååå otroligt mycket värde, men när man törstar efter bekräftelse så vill man liksom ha mer. Som om vad någon annan tycker kan göra mig bättre eller sämre på scrapbooking?! Tokigt hur man tänker. Fortsätt lägg upp dina underbara alster här så ska jag bli bättre på att kommentera. :) Kramen!