torsdag 10 april 2008

Grattis kort

Igår fyllde min plastsyster 26 år så jag passade på att skicka iväg ett kort till henne. Jag tycker mig ha lättare att knåpa ihop kort utan stämplade motiv, men som helt enkelt bara har text och papper, som de senaste korten jag har gjort. Här kommer ett till sånt iaf. Hon borde ha fått det vid det här laget så det borde vara "safe" att visa det. Tror inte hon hittat till min blogg dock.

Nu ska jag ta mig till frukostbordet och göra i ordning lite te, macka med gurka och sen sitta och plugga samtidigt som jag äter en ordentlig och stillsam frukost. Jag ska ta det lugnt idag. Inte stressa massor. Om två timmar ska jag till skolan och ha didaktik, sen blir det hem och plugga lite till. Igår kväll fick jag faktiskt ihop en layout till som är Ali Edwards inspirerad, rättare sagt gjord efter en av hennes skisser från boken A designer's eye for scrapbooking. Nu har jag dessutom köpt hennes senaste bok Life Artist och hittat inspiration där. Så imorrn ska jag ner på second hand och se om jag hittar det jag vill ha. Det skulle vara kul. Ett litet projekt, men å så skoj om det går att få till, men vi får se, det är second hand som är mitt hopp på att det ska funka. Nu väntar frukosten. Ha en bra dag!

3 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Hej vännen! Tack söta du för dina ord i min blogg! Värmer!!! OMG vad du utvecklas som scrappare!!! Sista lo´n= MUMS!! och kortet är SÅ snyggt! Själv är jag tvärtom, jättesvårt att göra kort utan stämplar! Hoppas att tentan gick bra!!! Har lagt upp dig bland mina favvisar, ok? Kramen!

fialoppan sa...

Supersnyggt kort!

Anonym sa...

Therese blev glad för kortet, det vet jag.
Hon tyckter det var fint och roligare än ett köpt.
Hon har nog knappt hittat till vare sig din eller min blogg.
Kram Ingalill