måndag 21 april 2008

Ett tecken?

Idag damp månadens bandpaket från Reasonable Ribbon ner i brevlådan, och det tog jag som ett tecken. Inte att paketet kom, men det som var i. Temat denna månad var nämligen "Positively Patriotic" och jag, som haft funderingar på att göra ett album om mitt år i USA, får nog helt enkelt börja planera det nu när jag fått hem en hel hög med härliga USA band, då gäller det bara att fundera på papper, foton och upplägg. När jag var hemma i fredags letade jag faktiskt upp lite gamla flygbiljetter och visa papper från det året, borde även se om jag har kvar min mapp med information som jag fick innan jag skulle åka. Undrar var jag lagt den mån tro? Kom gärna med lite förslag i kommentaren, ex. på storlek på albumet, teman, papper, etc. Skulle bli jätteglad för er hjälp! Scrappare är alltid så härliga och hjälpsamma!

Här om dagen gjorde jag en liten layout om Putte, vår lilla hare som vi tog hand om när jag var liten. Mamma såg den stackaren helt blodig och halvt sönderhackad av kråkorna och räddade honom från en säker död. Veterinärerna trodde aldrig att han skulle överleva mer än någon dag, men vi tog hand om honom flera veckor innan vi släppte ut honom igen, och han kom tillbaka till vår trädgård flera gånger och hälsade på, så han mådde finfint. Men det var ju över 12-13 år sen nu *ler*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte på ditt USAalbum. Varför inte go crazy och göra det i samma form som landet. Iaf pärmarna. Jag tänkte att du kan rita upp/ kopiera konturerna av hela uSA på en hård kartong, du vet sån man får med när man köper papper. Klä kartongen på någon häftigt vis. Själva LOerna kan du ju antingen göra i samma förm eller det nya formatet 6*12.... Gör hål i kartonen och sätt samman allt med stora öppningsbara ringar...
en galen i´de från lilla mig men det tycker jag du kan behöva, känns som du är redo att göra något riktigt otraditionelt!!
Lycka till!!
Kram Maria (mamma*maria på scrapiz)

Anonym sa...

tycker Maria hade en toppen idé och pärmen kom jag på kan du ju klä som USA-flaggan...
Känner du inte för att "go Crazy" så gör de ett album i de format du själv känner passar dig bäst, men ett album i 12*12 är lättare att få plats med många bilder på en sida. Lycka till!!!
Kram

Anonym sa...

Vilken härlig LO!

Mvh Nina (ninmol0103 på scrappiz)