tisdag 25 mars 2008

Till minne av...

Ikväll har jag gjort en layout till minne av mamma. 11 år har gått. 11 långa, tunga år. Sorg, kärlek och saknad har varit ofta återkommande element under de år som gått. Det har varit tufft, hemskt och otroligt ledsamt att leva utan sin mamma. Jag har ofta tänkt på vem hon hade varit om hon levt idag, hur mitt liv hade sett ut och vad hon hade tyckt om de saker jag gjort. Det är så mycket hon har missat, bland annat att se sina barn växa upp. Hennes äldsta barn var 11 år när hon gick bort..det är hemskt..riktigt hemskt. Jag hoppas att hon har det bra, var hon än befinner sig och att hon ser ner på mig och ler och är stolt över den person jag är idag.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh Gumman, de är väldigt vackra båda två.
Jag beklagar verkligen förlusten av din mor..Hon har det säkert
bra någonstans o följer dig med kärlek!

E sa...

Fick tårar i ögonen när jag läste om din mamma...Jag är helt säker på att hon är stolt över dig! Jättefina layouter!

www.mariante.se sa...

Underbara LO:sar. Jag vet att din mamma är superstolt över deina kreativa talanger och att du kan ge uttryck genom bilder!
Tack för att jag fick ta del av dina LO och inte minst dina tankar!
Va söt mamma du har förresten!
*varm kram*

Anonym sa...

Jätte fin Lo ja du hade med skrivet fint. ja det är verkligen så man känner när man har minsten förälder tidigt miste själv min mor för snart 8 år sen.

Känner igen mig själv i allt du skriver.

RullFia

Scraphönan sa...

Otroligt vacker och stark LO. Scrapping är verkligen en underbar källa till att få bearbeta både sin sorg och glädje.
Kram på Dig

Ulla sa...

Jättefin. Hon är säkert jättestolt över vad du gör. Det är bra bearbetning scrappen. Kram

Kickans_blogg sa...

Jättefina Lo´S på din mamma! :0) Jag är säker på att hon finns hos dig och dina syskon hela tiden! ..och hon är jättestolt att du är så duktig på att scrappa!!
Kram Kicki

Anonym sa...

Vackert och sorgligt, klart att hon finns med dig där uppe.

Anonym sa...

Jag är säker på att mamma skulle ha varit stolt över dig, omåttligt! Säkert minst lika stolt över dig som jag är. Tänker ofta på dig att du är så omtänksam och snäll. Och värnar verkligen om din mammas minne. När du skriver som du gör påminns jag av dig och din mamma när vi bodde på Hallandsgatan. Saker ni två gjorde tillsammans. Och hur otroligt lika ni är på de flesta sätt.

Saawan sa...

Jag fick tårar i ögonen när jag såg din superfina LO och läste vad du skrivt. Kan inte tänka mig hur jobbigt det måste vara att växa upp utan sin mamma...

Kram

Anonym sa...

Åhh fy så himla hemskt jag saknar ord för både texten och de underbara layouterna du gjort på din mamma!

Skickar massor med kramar till dig.