måndag 18 februari 2008

Utmaning till er!

Jag är runt och kollar på ganska många bloggar dagligen och har märkt att någonting fattas. Många scrappar om sig själva, sina barn, man eller djur. Men vad hände med er uppväxt? Vi har alla gått i skolan under en väldigt lång tid, just nu är jag uppe i 16 år exempelvis. Skolan kan ha varit både en viktig, rolig eller oerhört jobbigt del av just ditt liv, men den är ack så viktig att scrappa om. Det kan handla om vad som helst, om studenten, om hur du trivdes eller vantrivdes i skolan, vilken skola du gick i, om du hade en favoritlärare, m.m Det enda jag vill är alltså att ni scrappar om er skoltid på något sätt, bevara de minnena. Självklart vill jag ju se era alster när ni är färdiga och lagt upp dem på er blogg, så länka i detta inlägg och låt mig se :) Lycka till med skapandet!

5 kommentarer:

Julia sa...

Tack snälla du för de fina kommentarerna i min blogg :) Jag sitter här alldeles röd om kinderna. Få se om jag hoppar på din utmaning, måste leta om jag har några foton från skoltiden (eller den är ju fortfarande egentligen, eftersom jag också pluggar till lärare) Måste göra en LO när jag äntligen blir klar med studierna iaf, det har tagit några år och några ungar under tiden :D
kram

maxell sa...

Skoltiden ja. Den är riktigt lång för mig. Jag vågar inte ens räkna efter hur många år det handlar om. Men visst. Jag har det som "to-do"-sak. För det finns verkligen några galenskaper att scrappa om även om det är tunnare med foton. Å hur sjutton ska jag nu komma ihåg att lägga in resultatet här? :)

Jozebelle sa...

Eftersom jag har det som ett av projekten skulle jag kanske passa på att göra det nu då!!!! Men eftersom jag sagt så några gånger så törs jag inte lova något...denna vecka är ganska full, någon gång behöver jag vila också!!!! Men jag sjka försöka!!!!

Anonym sa...

Bra idé! Ska nog ta och scrappa lite om tiden på KTH - den bästa skoltiden i livet!

Anonym sa...

Så rätt! Satt och tänkte i samma banor på jobbet idag :-) Får leta reda på lite foton till helgen och se vad jag kan åstadkomma