söndag 24 februari 2008

Inspirationen flödar

Var precis inne på Johannas (Silwerstar) blogg och hittade en skisstävling som jag hoppade på med en gång och skickade in ett bidrag till. Jag går på högvarv när det gäller att scrappa, kanske för att jag vet att jag inte får göra det på ett tag? Det värsta är att jag redan fyllt ett D-ringsalbum med 40 layouter och måste införskaffa ett nytt så fort jag får pengar *ler* Så fort gick det verkligen inte förra året.

Ojoj, 40 layouter på två månader, det är ju helt sjukt egentligen! Har jag nåt liv egentligen? Ja, lite för mycket. Massa skola, ordförandeskap, organisering och planering av allt möjligt. Just därför scrappar jag mycket, det är mitt sätt att slappna av. Utan scrappingen och min älskade pojkvän skulle jag antagligen blir HELT tokig! I fredags fick jag totalt fnatt och klarade verkligen inte ta tag i hemtentan efter att CSN krånglat med mig, samt att jag inte förstod (läs fortfarande inte förstår) någonting. Då tog jag helg och la bara allt åt sidan! Då skapade jag den här layouten som fått titeln Who are you? Varför kanske ni undrar? Under fotot kommer jag sätt en tag med dold journaling och skriva om vem jag är, inte bara på utsidan och med det stora leendet, utan även vem jag är bakom det. För även om många tror det så är jag inte alltid positiv och lycklig, det finns även andra sidor. Sånt är också viktigt att förmedla och minnas.

14 kommentarer:

MissMian sa...

De är superfina!!!! hoppas att du känner dig utvilad nu efter helgen! Tänker på dig!
Kram

Anonym sa...

Supersnygg och du, visst är det kul att ha med mycket journaling också?! Det blir lättare och lättare att skriva efter hand och man behöver ju inte ha den synlig om man skriver privata saker eller helt enkelt inte kan planera in det snygg på layouten.

Kram Saawan

terese sa...

det var både en fin & tänkvärd LO!! absolut något att ta efter!

Malena sa...

Det du gjort är både fint och tänkvärt - var stolt!!!
Tack för inspirationen!!!

Helena sa...

Den är kanon fin. tycker om hur du har kombinerat färgerna.

Anonym sa...

Du gör så grymt fina saker! Vad bra att du tillät dig själv att ta en ledig helg. Hoppas livet känns ljusare nu.

Kram på dig!
Jenny

Lisbet sa...

Jättesnygga layouter...

Anonym sa...

Vilken jättefin LO!

Hälsar

Hellen

Anonym sa...

Jättefina LOar du gör, det är så roligt att se hur din stil utvecklas. Jag gillar att du vågar lite djärvare färger nu.

Tänkte tipsa dig om att använda dig av visuella trianglar, det för blicken mot fotot på ett effektivt sätt, det är ett ganska vanligt grafiskt sätt att dra blicken mot något. Man placerar alltså dekorationer som en triangel på sidan med fotot i blickfånget. Pröva!!

Anonym sa...

super snygga lo:s i din blogg .. jag gillar jätte mycket love den med svartvitt kort !! ha en bra dag .

Anonym sa...

super snygga lo:s i din blogg .. jag gillar jätte mycket love den med svartvitt kort !! ha en bra dag .

(Favvis)Maria sa...

Så fin! Gillar det typsnittet.. E d stans eller stickers? Ha en bra vecka!

(Favvis)Maria sa...

ah, du skojar! Jag har funderat på lemonade.. Men varit lite tveksam.. nu måste jag ju typ ha d!!! Haha.. tack för svaret förresten=)

fialoppan sa...

Superfin lo!! Härliga färger!