söndag 30 december 2007

Kära 2008...

...snart är du här. Tänk att det här året har gått sååå fort! Jag har försökt tänka tillbaka på vad som har hänt, men det är inte alltid det lättaste. Det lättaste är nog att sammanfatta det hela i rubriker. Det värsta är väl att man alltid glömmer något väldigt viktigt :P

Kärleken
Den har varit på topp och jag har bara mer och mer insett hur rätt denna fantastiska kille faktiskt är för mig. Han är mysig, underbar, härlig, snäll, omtänksam. Ja, allt man kan önska sig, eller iaf allt jag önskar mig :) Jag är verkligen jättekär och trivs så bra med det! I år firade vi även två år tillsammans och den dagen spenderades i Stockholm med att gå på en jättehärlig fonduerestaurang. Det är nog min härligaste matupplevelse någonsin! Därefter gick vi på en Sonata Arctica konsert. Det var en kanondag! Det finns egentligen väldigt mycket jag kan säga om den här delen av mitt liv, men sammanfattningsvis så mår jag otroligt bra och känner verkligen att det här är rätt för mig :D

Scrapåret
Ja, scrapbooking har ju såklart också varit en viktig del av mitt liv. Jag försöker så gott jag kan att utveckla mig som scrappare, och även om jag ser en viss skillnad mellan mina första alster och de jag gör nu så är jag inte fullt nöjd. Jag önskar att jag hade råd att köpa in lite nya saker och utöka mitt förråd med dekorationer. I år har jag även insett att det som inspirerat mig mest är då jag fått paket med överraskande innehåll, exempelvis RAKar. Det är faktiskt så jag skapar bäst, när jag får sätta lite press på mig själv och använda sånt jag inte själv bestämt. Jag har scrappat en hel del, bland annat ett födelsedagsalbum till min syster, men också en hel del layouter till det album som jag kallar för "Boken om Oss". Självklart har jag också skapat lite strölayouter. Till nästa år (i övermorgon alltså) ska jag försöka utmana mig själv och sätta upp lite fler mål.

Skolan
Jag har hittat rätt nu. Första delen av det här året pluggade jag på Norrköpings lärarprogram under den inriktning som kallas Samhälle och Kultur. Det var slött och gav inte särskilt mycket. Jag bestämde mig för att till hösten byta till Linköpings lärarprogram istället och börja läsa engelska. Det var kort och gott det bästa beslut jag kunnat ta! Jag har stormtrivts och haft det så otroligt bra under det senare halvåret av 2007! Jag har verkligen sett fram emot att få vakna på morgonen och ta mig till skolan. Det har varit kämpigt som attan men så otroligt lärorikt! Har verkligen lärt mig massor och det ska bli så kul att få fortsätta med engelskan i ett år till! Jag gör framsteg :)

Jobbet
I mars fick jag ett jobb, rättare sagt ett sommarjobb. Ett enda jobb sökte jag till sommaren och fick jag inte det så bestämde jag mig för att jag skulle vara ledig. Det här jobbet ville jag verkligen ha, annars fick det va´. Numera jobbar jag extra då och då på ett kortidsboende för barn och ungdomar med autism. Jag stormtrivs med både personal och boende och jag känner att jobbet är utvecklande, intressant och roligt. Hade nog inte kunnat hitta ett mycket bättre sommarjobb, och nu är jag fast :) Hoppas på att få fortsätta jobba där några år till.

Resor
Tyvärr har det blivit väldigt tunt om resor i år, det är snarare drömmar om resor som tagit upp mina tankar. Har varit hemhemma en hel del i år, men även besökt min älsklings föräldrars sommarstugor och dessutom varit några svängar till Stockholm och spenderat påsken i Småland. Har med andra ord hållt mig inom Sveriges gränser under hela året. Om man räknar bort pappas frus föräldrars guldbröllopskryssning som gick till Finland (eller om det var Mariehamn).

Övrigt
Dessa delar är nog de delar av mitt liv som varit störst under det här året och där jag spenderat mest tid. Självklart finns det ju sådant som familj och vänner som också är viktigt, det tänker jag inte förneka. Vårruset försökte jag mig på i år, men var så otroligt otroligt förkyld och febrig den dagen att jag inte ens borde ha gått upp ur sängen, vilket jag gjorde ändå, dum som jag är. Jag bestämde mig för att jag åtminstone skulle gå hela varvet runt, och gjorde det också. Borde ju inte vara några problem att slå den tiden i år direkt :P Har jag bestämt mig för något så har jag.

Fortsätta gärna att läsa min blogg även under det kommande året, ni är alla hjärtligt välkomna, som alltid! :D

Inga kommentarer: