fredag 16 november 2007

Lite layouter från en tävling

Skickade in två layouter till en tävling nyligen, och såklart så vann jag inte den, men lägger upp dem här ändå. Har nog mer och mer börjat inse att jag fortfarande utvecklas. Visst har jag hållt på ett år, men jag gör ju inte mer än kanske tre LOs per månad så jag är väl inte så sjukt aktiv. Visserligen beror det nog mycket på att jag inte har sådär jättemycket grejer att jobba med :P Nu har jag fått några RAK som gör att jag kommit igång dock, men visar det vid ett annat tillfälle.

Själva tävlingsutmaningen var att cirklar skulle ha en framträdande roll, men jag ville jobba med enbart cardstock. Använder nästan aldrig cardstock, har till och med svårt att använda det som grund. Här är i alla fall resultatet som handlar om minnet av min mamma som gick bort för över tio år sedan. Jag har skrivit ned några av mina starkaste minnen av henne. Tycker att det är oerhört viktigt att scrappa om sånt.
Nästföljande layout handlar kort och gott om
mig, och där har jag skrivit några ord på dymoremsor som beskriver vem jag är just nu.
Ville prova på det nya formatet som är så inne just nu, och tyckte faktiskt att det var ganska svårt att komma på vad jag skulle göra. Men nu har jag ju provat i alla fall, och det är det viktigaste :)


7 kommentarer:

Jag... sa...

Jättefina LO:er! Jag har oxå lite svårt för det formatet, jag är helt klart med kvadratisk! :-D
Trevlig helg!

Anonym sa...

Layouten om din mor är jätte fin!
Den andra också i det nya formatet ...jag har inte testat det än...

Anonym sa...

wow...de var verkligen snygga!! Ja du utvecklas för varje LO du lägger ut tycker jag och jag förstår vad du menar att antalet saker begränsar det man vill göra! Man blir ju också lite snål för att prova på saker eftersom det kostar att sabba papper, foton osv...

Anonym sa...

Fint! Du var jättefin i håret här också :)

Emma sa...

Hej! Vilka fina LO du gjort och jag gillar alla snygga kort också, speciellt det där med snögubben :) Supersnyggt med dymoremsorna med blomma i mitten, jag kanske bara måste lifta det =) Tycker också att dte är jätteviktigt att scrappa om även allvarliga saker och minnen och det tycker jag du hade gjort väldigt fint. Tack för titten!

Anonym sa...

Åh, helt underbara layouter!!

Emma sa...

.. och nu har jag liftat din idé med blomman och dymoremsorna ;-)