måndag 30 juni 2008

Om att bli tokig

Jag tänkte, när jag gick och la mig igår kväll, att jag skulle ha en riktigt lugn och skön dag här hemma innan vi åker i väg ikväll. Teo jobbar hela dagen och jag skulle liksom bara lunka omkring här hemma och göra det jag själv känner för. Jag vaknar upp till regnets envisa smattrande på rutan och tänker att det är helt perfekt. Jag älskar älskar älskar att vara inomhus och ha en lång, enligt många kanske tråkig (?) dag när det regnar. Ligger och drar mig en stund till och sen sätter de igång med ett envist borrande någonstans i huset, antagligen i en lägenhet precis brevid eller i trapphuset. Det har hållt på hela förmiddagen och det låter verkligen förskräckligt! Jag skojar inte! Det är ett hemskt ljud och det går inte att komma ifrån, det är högt och det är irriterande så det skriker om det. Det var ungefär vad som hände med min lugna sköna dag. Och eftersom det regnar så är det inte mycket till att vara utomhus. Kanske hittar jag några öronproppar så jag orkar fördriva tiden här hemma? Nu tänkte jag i alla fall äta lite, och vid fyra ska jag besöka posten, för jag har fått någonting, men vet ännu inte vad :P

Inga kommentarer: