tisdag 13 maj 2008

Uppåt!

Morgonen började ingen bra för min del. Efter diverse hemska drömmar och ett orosmoment framför mig så vaknade jag med dåligt humör och ingen speciell vilja att ta tag i omvärlden. När jag kom till skolan och skulle skriva upp mig för ett short story seminarie som vi har om två veckor vände allt. Där stod en kille i min klass som genast lade märke till mig, det vill säga min hårgfärgning och klippning. Han tyckte det var riktigt snyggt och jag, som för övrigt, har svårt att ta komplimanger sög i mig dem direkt. Jag blev så glad så glad. Jag fick synas. Jag fick bli sedd. I vanliga fall känner jag mig som en trist grå mus som alla går förbi utan att någonsin märka, men inte idag. Såna små medel kan ge så mycket :) Jag var glad, och är fortfarande, resten av dagen. Efter skolan blev det Spicy lunch tillsammans med min älskling som han varit iväg och köpt. Därefter lite fixande med plugg och tvätt. När han åter kom hem så tog vi oss ner på stan för att leta efter shorts till honom, och skor till mig. Så nu är det avklarat :) Jag sitter här med huvudvärk och vet att disken bör, eller rättare sagt måste, tas hand om. Så, så fort jag lagt in en layout här för att visa er vad jag gjort, då tänkte jag ta tag i diskberget som växer därute i köket :) Sen kanske det blir nåt roligt tv-program. Who knows? Eller lite scrap eftersom jag hittade en superinspirerande skiss. Men först, en layout till er, mina kära bloggläsare :)

7 kommentarer:

Monika sa...

Men DU vad snyggt!!! Jag älskar lila men kan inte scrappa lila. Du har gjort jättemånga fina loer sedan sist jag kollade in, jag älskar dina färgval, ljusa och glada men milda.

Visst är det härligt när någon lägger märke till en? Jag kan i alla fall leva på det flera dagar i sträck. Undrar egentligen hur många kvinnor det är som går omkring och känner sig som gråa möss... När vi i själva verket är vackra allihopa!

Hoppas vi får se din nya hårfärgning.

Ewonne sa...

En otroligt snygg layout i jättefina färger... Lila är en färg jag inte fixar att scrappa med ajälv!

Sug åt dig av komplimanger och tänk på att de menar det de säger!

Kram Ewonne

Malin/malwa sa...

Jättesnygg LO om ett kanonhärligt turistmål! Jag ääääälskar Edinburgh! :-)

Sannas vrå sa...

hur underbar som helst!!

kram Sanna

Anonym sa...

Grå mus?? inte alls. Du har ju utseendet för dig. Ren hy, friskt hår, snygg slank kropp, skulle utan vidare kunna platsa i vilken skönhetstävling som helst, tycker i alla fall jag.

Anonym sa...

Vilken fin LO!!!

Att scrappa i lila är inte det lättaste men du har verkligen lyckats bra!

Tezzan sa...

Så snygg layout! Lila är ju en så svår färg att scrappa i, har gjort någon layout själv men inte blivit nöjd. Din är suverän...