måndag 12 maj 2008

Skolpolitik

Idag anordnade Lärarsektionen i Linköping en heldag i skolans och lärarnas tecken där representanter från Lärarnas Riksförbund, Lärarförbundet och politiker från Moderaternas utbildningsutskott var inbjudna att tala. Det var en oerhört givande och intressant dag, speciellt den sista föreläsningen som Vice ordförande i Lärarnas Riksförbund höll i. Jag lyssnade mycket noga och höll med i allt han sa. Tänk att jag har gått från att avsky politik till att verkligen blivit intresserad av skolpolitik och dessutom börjat engagera mig i det (som ordförande i LR Stud Norrköping). Det är intressant hur man kan bli inspirerad genom att se saker och ting från olika perspektiv. Tänk så mycket vi kan göra för att förbättra vår värld, så mycket intressanta diskussioner och ämnen det finns där ute. Det är jättekul att engagera sig och kunna driva frågor framåt!

1 kommentar:

Lilo sa...

Visst har vi scrappat massor nu?? Jag är nästan slut av det! Kul att du känner engagemang! Jag tror man måste vara intresserad och försöka kämpa lite för ialla fall något... det behöver ju inte vara något sååå svårt!