måndag 19 maj 2008

Modiga!

Igår var vi modiga, iaf för att vara vi :P Vi är nämligen paret som har svårt för att bestämma oss för saker och som inte är överdrivet spontana. Ibland har vi till och med få dra lott för att ingen kan bestämma sig för vilken film vi ska se. Det tycks helt enkelt vara så att vi inte vill bestämma över den andra och vill ge varandra utrymme att göra det den personen vill.

Hur som helst, igår var vi modiga. Det var läskigt, sjukt läskigt faktiskt, men vi tog oss i kragen och beställde en sista minuten resa!!! Ja, det är sant! Vi vågade faktiskt. Vi tryckte på beställningsknappen samtidigt och såg till att inte tänka för mycket på allt som kan hända. Om vi börjar tänka så skulle det aldrig bli av. Kostar det för mycket? Är det ett bra område? Kommer det ge oss nåt? Men nu ska vi iväg till Mallorca i en vecka när skolan slutar :) Och vi är hemma lagom tills syster tar studenten också, så det blir jättebra! Dessutom går flyget härifrån Norrköping, vilket är toppen!

Mallorca är inte en plats jag vanligtvis skulle välja, men det kändes väl ok ändå, även om jag anser Mallorca vara "för turistigt". Nåt kul ska man väl hitta där också, de lär ju också ha en historia och kultur. Så jag tänkte läsa lite om den så vi kan ha nåt annat att göra än bara sola och bada. Vi kommer bo i ett område som kallas Alcudia, som sägs vara väldigt barnvänligt, men hellre det. Många av de ställen vi kollade på stod att de var högljudda och hade många yngre gäster, vilket innebär att det är mycket festande, något som inte är för oss. En liten enrumslägenhet kommer vi att bo i, med pentry, vilket innebär billig mat. Det är nära till både centrum och hav, och såhär ser det ut:

Bilden är lånad från Ving

11 kommentarer:

Julia sa...

Gud så härligt med semester!!! Jag är så avundsjuk :) nästa år ska vi åka! Jag har varit i Alcudia 2 gånger och det är jättefint, stränderna är underbara. Men maten är väl lite sisådär, finns en jättefin fiskrestaurang nere hamnen som är väl värt ett besök *mmmm drömmer mig bort*
kram och tack för alla fina ord du ger mig i min blogg :D

Hanna sa...

Ååh vad härligt. Blir avis för jag vill också resa, haha. Det är inte ens en månad sedan vi kom hem men jag vill iväg i alla fall. Vi åker alltid till Gran Canaria, också väldigt turistigt mendet finns alltid annat också, det gäller bara att leta lite, fråga lokalbefolkningen var de tycker att man ska äta, vad de skulle rekommendera för utflyktsmål osv. Kram Hanna

Joanna sa...

Det låter härligt! Grattis till beslutet! ;-) En PIF borde landa hos dig imorgon förresten! :-)

Unknown sa...

Åh, vad roligt! Nu blir jag nästan lite avis.... ;) tänk om man hade råd med nåt sånt...

Anonym sa...

Hejhopp!!! Så härligt de låter... =) Vill oxå åka iväg... är ju inte så där jätte bra just nu som du vet... :S Men lite bättre iaf...
Kram kram

Alexandra Lindgren sa...

först och främst grattis till att ni vågade!
en resa, så underbart! klart att även Mallis har kultur, ni får leta och söka lite. Ha så roligt :)

Anonym sa...

��h vad sk�nt med lite semester!
Har h�rt att Alcudia �r fiiint s� jag tror att ni gjorde ett bra "spontank�p" ;)
Fina saker du f�tt till f�rresten, brukar var inne � kika h�r, men jag �r grymt d�lig p� att l�mna sp�r - ska b�ttra mig!

*kram*

Anonym sa...

Eeee...är det bara jag som inte ser några å,ä el ö:n i mitt inlägg (de syns när jag skriver...hmm mkt konstigt)

Anonym sa...

Åååå så mysigt det såg ut!!! Det är så kul att resa!!!! Kom hem i torsdags men längtar redan till nästa resa!! :-)
Kram Maria S *som gillade din gula lo!!*

Ulrika sa...

ÅÅÅhhh vårt favorit ställe åker ni till!

Av alla ställen på denna jord så skulle jag vilja bosätta mig just på mallorca för den lilla lilla ön, har allt att erbjuda! Har varit runt överallt och bilat!

Fråga gärna om du vill veta något!

Anonym sa...

Mallorca blir helt säker jättebra, Alla öar i medelhavet är ju kanon. Ett säker kort för att varva ner och få bad och sol. Det finns också en hel del sevärdheter där.
Syns till helgen
Ingalill