torsdag 1 maj 2008

Mitt liv

15 år sedan (1993)
Vid den här tiden var jag 7 år gammal och hade precis börjat på Skogsborgskolan i Katrineholm där jag lärde mig att läsa och skriva. Kort därefter började jag sluka böcker och skriva massor av fantasifulla berättelser.

10 år sedan (1998)
Ett år efter mammas bortgång och livet kändes mycket tungt, ledsamt och hemskt. Vänner runt omkring hade svårt att veta hur de skulle hantera min sorg och jag själv gjorde mitt bästa för att orka ta mig vidare.

5 år sedan (2003)
Det var nu jag avslutade mitt andra år på gymnasiet och var på väg mot mitt livs äventyr som utbytesstudent i USA. Jag lärde mig massor om mig själv och livet. Det var underbart att få träffa alla människor, utveckla språket och bli än mer självständig.

3 år sedan (2005)
Studenten, äntligen!! Många års plugg och äntligen färdig...eller inte riktigt. Nu väntade ytterligare fem års studier, till lärare. Under det här året träffade jag även världens underbaraste människa, min pojkvän.

1 år sedan (2007)
Jag läste på lärarutbildningen i Norrköping och trivdes inte alls särskilt bra med vad jag ansåg vara dålig kvalité och utbildning. Jag sökte mig därför till Linköping och engelskan där jag sedan skulle stormtrivas! Strax innan den här tiden flyttade jag och Teo dessutom ihop. Livet började falla på plats och jag började känna mig allt mer trygg i mig själv, med små svackor då och då dock.

3 månader sedan (februari 2008)
Hade praktik på min gamla gymnasieskola och kände verkligen att jag har valt både rätt ämne och ålder. Ser enormt mycket fram emot att få bli färdig lärare och komma ut och undervisa. Scrapbooking hade vid den här tiden blivit en ännu större del i mitt liv, en systemkamera hade blivit vår och fotografering mycket intressant.

Igår (30 april)
Vår 2,5 års dag som spenderades här hemma med god mat, mys, ost och kex samt en sväng till brasan och fyrverkerierna i Folkparken. Jättehärligt!

Idag (1 maj)
En lugn dag som började med äskningsmöte tillsammans med "min" styrelse. I övrigt har jag scrappat, tittat på film (Across the Universe) och även sett lite på humorgalan. Har känt att jag verkligen behöver ledigt och därför ska ta det också!

Imorgon (2 maj)
Då är det städning och plugg som gäller. Försöker bli av med så mycket som möjligt så att det inte ska bli otroligt stressigt senare. Känner att jag behöver lugn och ro eftersom jag är tröttare än vad jag varit på mycket mycket länge, om jag någonsin varit så trött. På kvällen blir det mys med chips och pojkvän framför tvn.

Om ett år (2009)
Har förhoppningsvis börjat med mitt examensarbete eller åtminstone börjar bli någorlunda färdig med min utbildning. Dessutom planerar jag för en spännande framtida resa för fullt och sparar pengar för att mina drömmar ska slå igenom.

Det här är alltså mitt liv, nu och då.

Inga kommentarer: