onsdag 21 maj 2008

Jämför dig inte med andra

Jag tycker det är så lätt att tala om för andra att de inte ska jämföra sig med någon, att de är bra som de är. Men lever jag som jag lär? Njaaa, det kan jag väl inte alltid påstå. På vissa fronter struntar jag fullständigt i vad andra gör (det låter lite hårt), men ta till exempel träning. Jag har precis börjat simma en gång i veckan och cirka 60-70 längder. Det är jag jättenöjd med. Många tränar flera gånger i veckan och blir ju säkert grymt snygga tack vare det. Men jag är nöjd med det jag gör, och det jag lyckas få in på mitt schema i träningsväg. Däremot är jag oerhört kritisk mot mig själv i sådant jag skriver, scrappar eller fotograferar, där jämför jag mig ständigt. Aldrig är jag tillräckligt nöjd, alltid vill jag nå upp till en högre standard. Jag försöker ständigt förbättra, lära mig mer och vara så bra som möjligt..Det får faktiskt vara slut med det!! Jag kan inte hålla på och trycka ner mig själv längre, jag kan inte försöka vara bäst på allt. Jag är bara människa och även om jag vill att folk ska uppmärksamma och tänka WOW varje gång de ser nåt jag gjort, så kommer det inte vara möjligt. Jag får acceptera att jag ligger på en viss nivå och att jag är bra för det. Jag skapar på mitt sätt. So? Det räcker väl eller? Ja, faktiskt!

Idag håller min dator på och krånglar och vill inte vara med hundra procent av tiden, så nu för jag över det viktigaste tentaplugget till min iPod så jag kan lyssna på vissa föreläsningar och liknande därifrån. Då kan jag dessutom sitta var jag vill och slipper stirra på en skärm hela eftermiddagen.

Vet ni vad? Jag känner mig så nöjd med mig själv idag..jag tänker utanför skolan också, jag tänker på mig själv, och även om det tar lååång tid så åkte jag iväg till badhuset vid nio imorse och simmade. Det är några kilometer både dit och hem, så ska man träna en timme och dessutom transportera sig så får man räkna med att det tar tid, men det är det värt. Simning för mig är verkligen avslappnande och så otroligt skönt! Jag känner mig lugn, och även mycket gladare :) Nu är iPoden laddad med föreläsningar så jag tänkte ta mig till nåt mysigt hörn och börja plugga. Ha en trevlig eftermiddag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejja dig!!!

Kram