måndag 17 mars 2008

En utmaning!

1. Gör du kort eller scrappar?
Jag scrappar mest, har provat på att göra kort men blir aldrig särskilt nöjd. Än så länge :P

2. Favorit färg som du gärna använder?
Det tycks vara så att rött och rosa är några av mina favoritfärger just nu att scrappa med. Nåt som då är lite kul är att rosa var lite av min hatfärg förr i tiden. Så kan det gå.

3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan?
Jag har ganska lite dekorationer egentligen så jag vet inte vilka jag ska välja. Använder mig en del av thickers men dekorationer varierar och då tar jag vad jag har.

4. Vilket är ditt bästa köp?
Hmm, egentligen borde jag säga min groda men jag vet inte, för att den är inte så väl använd. Har nog inte köpt nåt riktigt bra än, men förhoppningsvis ska väl mina SassaFras papper bli mitt bästa köp :)

5. Finns det något du ångrar att du köpt?
Ja, jag har väl några papper jag inte alls förstår vad de gör bland mina papper, men det har ju mer att göra med att jag inte kände till min smak så bra och numera börjar förstå vad jag gillar.

6. Vad för motiv scrappar / stämplar du helst?
Jag scrappar om min pojkvän ganska så mycket, annars kan det bli allt möjligt. Det senaste jag scrappade var min kamera.

7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa? Vilken?
Jag prenumererar på två tidningar så jag har ju bara lagt en engångssumma på dem, men det är iaf Scrapbook Inspirations och Scrapbooking mm.

8. Favorit pysselblogg du brukar besöka?
Oj, ja de vanligaste jag besöker är väl webmosterhelene, silwerstar, badanka, lillblomman, m.fl. Försöker hitta nya bloggar att inspireras av också, men sen har man ju såklart sina favoriter :)

9. Vad/vem inspireras du av?
Jag inspireras av alla härliga pysselbloggar och dessutom har jag hittat några riktigt bra skissbloggar som inspirerar mig. Det blir inte alltid att man följer just de skisserna men de ger idéer iaf.

10. Om du fick 1000 kr och handla pysselsaker för. Vad skulle du köpa då?
Jag skulle lägga 500 kronor på papper och 500 kronor på dekorationer. Jag har alldeles för lite dekorationer.

Jag utmanar: mysmasken och julia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för utmaningen =)
Har slutat scrappa dock, eller iallafall plockat undan allt för tillfället. Vi får se om jag återupptar det i sommar när vi flyttat.

Julia sa...

Roligt att du är hemma igen så man kan kika in då och då :) Synd att de blev sjuk på resan. Jag antar din utmaning genast :)
kram