söndag 3 februari 2008

Tidernas absolut bästa låt

Det finns en låt som för alltid kommer slå alla andra låtar och det är Bryan Adams låt Heaven. Jag älskar den helt enkelt och kommer aldrig någonsin att tröttna på den. Det är som om hela världen stannar upp när jag hör den. Har den till och med som ringsignal, fast bara när min älskling ringer :) Har varit galen i Bryan Adams i ganska många år nu och fick 2006 äntligen chansen att gå på en av hans konserter, och när han spelade de allra första tonerna för dagen så började jag gråta av glädje. Jag var överlycklig över att få se honom live! Underbart. Här under finns två versioner av Heaven, en är Bryans egna, den andra är en omgjord version till minne av de som omkom i World Trade Center. Den kan definitivt få en att fälla några tårar, det är så sorgligt att lyssna till den, speciellt om man tänker på den stackars flickan som förlorat sin pappa och berättar den här "storyn". Lyssna till den, och fundera över den..





Jag utmanar er nu att lägga upp er favoritlåt i er blogg och dela med er av era tankar kring den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan hålla med om att det är en bra låt. Hade inte hört den versionen om elfte september förut.. Verkligen gripande. Har tyvärr ingen blogg ännu så jag kan inte anta utmaningen.

Marie sa...

jag blev verkligen berörd av den undre videon...

Anonym sa...

Helt ärligt började jag gråta av de undre videon.. Den kändes så tilltalande...