söndag 2 december 2007

Julstök på första advent

Idag är det första advent vilket innebär att julen närmar sig med stormsteg! Är det underbart eller vad? Igår började jag slå in lite julklappar och bara att jag är så tidigt ute känns ju väldigt konstigt, men också enormt bra, för då behöver jag inte stressa mot slutet. Dock insåg jag att de juletiketter jag gjort hittills helt enkelt inte kommer räcka och jag behöver göra ett X antal till. I år tänker jag inte köpa en enda juletikett, inte när man kan göra egna :)

Söndagar brukar annars vara ganska tråkiga och meningslösa dagar, men idag blir det hääärligt! Det ska nämligen julpyntas, men först ska det dammsugas så att det är rent. Igår plockades allt skräp undan och trots att jag scrappade (visar resultatet senare när jag lyckats ta kort, vilket inte går i det här mörkret) lyckades jag plocka undan allt så fort jag använt det! Smidigt och duktigt, så borde jag göra oftare. Lussebullar ska det dessutom bakas här hemma också, mums mums! Imorrn ska jag ha glöggmys med en vän..kan det bli juligare? Tilläggas bör att julmusiken spelas för fullt här hemma också :)

1 kommentar:

Julia sa...

Oj vad mysigt du har det! Här rinner tiden iväg så jag hinner inte riktigt med allt :) Men ljusstakarna är uppe i fönstrena iaf. Nu blev jag ju glöggsugen...