måndag 24 september 2007

En händig man

Ganska nyligen efter att Per Gessle släppte sin singel En händig man besökte jag och min pojkvän hans föräldrars sommarstuga där ingen varit på ett bra tag. Gräset var midjehögt och behövde klippas, vi behövde vatten för att laga mat, tvätta händerna etc. Det är vad denna LO speglar, vilken händig man min älskling är. Han klipper gräset och bär hinkar med vatten, förutom det var han lite av en byggmästare också, men det var efter att jag åkt och han spenderade midsommaren där, samtidigt som jag jobbade. Jag är stolt över att min pojkvän är så händig och alltid tar sig för att göra saker istället för att bara sitta och slöa, det känns väldigt bra. Synd bara att LOn inte riktigt gör honom den rättvisa den skulle kunna, då den är skev och konstigt fotad. Kanske inte mitt allra bästa mästerverk, men det säger mig nåt om vem han är, och jag kommer minnas det tillfället senare i livet, även om det inte är klottrad med massor av journaling. Det är vår andra sommar där, och jag hoppas verkligen det blir många fler.

Inga kommentarer: