lördag 4 augusti 2007

Jag måste komma igång!

Sommaren har varit stressig och jag har jobbat väldigt mycket. Detta har såklart resulterat i att jag inte kunnat utveckla min urusla scrapstil. Jag är så trött på att känna att det jag gör aldrig duger, att jag aldrig kan bli nöjd med en endaste LO. Varför är det så? Det är riktigt jobbigt! Nu har jag bestämt mig för att försöka samla på mig så mycket inspiration som möjligt och försöka använda den fantasi jag inte har till att knåpa ihop några LO. I höst ska jag dessutom köpa mig ett 9*9 album för att börja scrappa en Boken om Mig. Grejen är väl egentligen den att jag började i helt fel format. Jag scrappade först 12*12, vilket för mig är enormt. Sen gick jag vidare till 6*6 vilket egentligen är för litet. Nu håller jag på med en Boken om Oss i 8*8. Men jag ger mig inte förrän jag hittar det format som passar mig bäst, och jag tror det är 9*9, för 8*8 känns bra, men nästan lite litet. Det återstår att se helt enkelt. När jag får nästa lön införskaffar jag mig nästa album och en hel del annat också. Den här månaden ska det sparas eftersom lönen inte var den bästa.

Min pojkvän har såklart märkt av mitt dåliga självförtroende och tycker att jag bör ställa mig framför spegeln och säga: "Jag kan scrappa, jag är inte kass" eller nåt i den stilen. Kanske borde jag ha en tavla eller liknande med det "citatet" som jag kan kolla på när jag känner mig dålig, vilket är alldeles för ofta. Hur hittar man sin stil egentligen? Jag känner att jag inte hittat min stil alls och vet inte hur jag ska göra det heller..Alla tips är såklart välkomna om ni läser detta. Jag vill förbättra mig själv, för scrapbooking är kul och jag vill verkligen inte sluta med det! I love it!

3 kommentarer:

Emilia sa...

Jag tycker dina layouter är jättefina ! Dock är det väldigt lätt att känna som du gör. Man tittar på andras layouter och tycker alla är så kreativa och så känner man sig själv... ja... Jag har börjat acceptera mina layouter allt mer dock. Att scrappa är att göra en fantastisk dokumentation och vi är alla toppen! :-) För att få mer inspiration brukar jag satsa på nån utmaning eller shoppa lite nytt :-) Ha det bra!!

Malin sa...

Tycker med att du gör fina Layouter å tänk på varför du skapar å ha det i åtanke när du känner dig sommest nere, det här är nått som du gör för att du tycker att det är roligt och att det ger dig någonting, själv blir jag överlycklig när jag fått sitta en stund i lugn å ro vid scrapbordet, som balsam för själen!
Så scrappa vidare, alla är vi nya i början men man utvecklas framåt hela tiden å framför allt

webmosterhelene sa...

Du är jätteduktig!! Du har börjat scrappa och skapa ju!! Hur länge har du scrappat? Jag har hållt på i 4 år och det tog ca 1,5 år innan jag hittade min "stil" (som fortfarande förändras hela tiden, men har en grund så att säga)... Alltså 1,5 år och ca 200 layouter - sen började det flyta på och jag blev nöjd med de flesta sidorna jag gjorde...

Det bästa du kan göra är att skynda långsamt... Inspireras av andra, men känn inte att allt måste bli som dom gör... Har du möjligheten att sitta med några mer "vana" scrappare och kika på hur dom gör, arbetar med materialet mm så kanske du inspireras ännu mer :)

Kram!
/Helene