lördag 18 augusti 2007

Ett litet ord # 5

Här kommer mitt bidrag till ett litet ord utmaningen den här veckan. Ordet är BÖRJAN och som ni ser finns det också med på min layout. Jag finner mycket inspiration i dessa utmaningar och har precis insett att jag har väldigt lätt att jobba utifrån en titel. Det vill säga att jag kan skapa mina layouter kring ett titel namn, vilket aldrig ens tänkt på förut. Den här layouten handlar om en dröm som jag haft sen i början utav sommaren och tänker på ganska mycket i nuläget. I "drömbubblan" finns en text som lyder: Allt började md en artikel i Annikas Tara-tidning när vi var i Ämtervik. Då väcktes drömmen om att få åka jorden runt. Väl hemma från semestern började jag leta information om hur det hela går till. Stora delar av dagarna gick åt till att drömma sig bort. I nuläget sprarar jag så mycket pengar jag kan för att drömmen ska bli verklighet. Målet är att jag och Teo ska åka iväg om två år. Isåfall tar vi ett uppehåll från skolan och ger oss ut för att upptäcka världen. Jag hoppas att våra planer sätts i verket! Man ska aldrig sluta drömma... - Augusti 2007.

Det här är förövrigt min allra första 9*9 LO. Och dessutom början på BoM. Tyvärr är inte albumet inhandlat än, men det kommer ske så fort min lön dimper ner på mitt konto, och jag återigen har råd att handlar det mest väsentliga :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig LO! Så läckert med texten gömd under tankebubblan och vilket jättevackert foto. Har man väl bestämt sig brukar man nå sitt mål snabbare än man tror. Snart åker ni nog på väg på er drömresa :-)

Anonym sa...

härlig lo! gillar att du skrivit ner dina drömmar!

Anonym sa...

Härlig LO. Smart med texten under bubblan.
Om papperet med sisters, så fanns det som en spillbit jag köpt i klump på Tradera. Det stod "Flair design, family collection" på det.