måndag 2 juli 2007

Dags att skapa en blogg

Jag har varit intresserad av scrapbooking under en längre tid men inte hållt på med det särskilt aktivt tyvärr, främst för att tiden inte riktigt finns, men också för att jag inte är särskilt duktig och inte vet hur jag ska gå till väga..Det är först på senare tid som jag lyckats skapa en och annan layout som jag åtminstone kan vara lite nöjd med, och det var därför jag bestämde mig för att en blogg är helt ok att lägga upp. Det är ett steg i rätt riktning att jag vågar visa vad jag har skapat. I den här bloggen kommer jag antagligen bland hej vilt, både sådant som jag är nöjd med, men också sådant jag är mindre nöjd med. För mig är det ett sätt att hitta min egen stil.


Först ut bland mina layouter är den här som jag gjorde för över ett år sen. Du & Jag. Det är den allra första jag någonsin knåpade ihop faktiskt..Anledningen till varför jag gjorde den var för att jag ville visa min pojkvän vad han betyder för mig. Pusselbitarna symboliserar att vi passar ihop lika bra som två pusselbitar, problemet är bara att jag råkade vända pusselbitarna fel..som ni kanske märker när ni tittar på layouten. Ett misstag som jag fortfarande grämer mig väldigt mycket över. Tyvärr sitter de fast rätt så hårt med lim och är inte allt för lätt att ändra på. Texten lyder: anywhere is paradise when you're with the one you love...


Nästa layout som jag valt att lägga ut här blev färdig idag och har fått namnet Vacker. Främst beror det på att jag älskar den här bilden, som för övrigt är på min pojkvän. Han ser både söt, konfunderad och alldeles bedårande ut.
Jag var helt enkelt tvungen att scrappa det för att jag tycker att han är så otroligt vacker på det här kortet..Skärpan och ljuset faller som vanligt aldrig lika bra på kort som det gör i verkligheten, men så här ser den i alla fall ut. Det här kommer jag antagligen ta fram och titta på då och då.

1 kommentar:

Unknown sa...

vilken trevlig blogg du har! Själv var jag oxå tvungen att skaffa blogg...=)