måndag 9 juli 2007

The book about us

För några veckor sen kom jag på idén att göra en bok om mig och Teo, vilket jag smått har påbörjat nu och jobbar med under mina lediga stunder (vilket inte är särskilt många för tillfället). För att finna inspiration spenderar jag mycket tid på scrappiz och surfar dessutom runt i alla hobby bloggar jag kan finna. Denna layout är ett resultat av en LO som jag liftat från lily. Det är första gången jag liftar en LO från någon annan, oftast använder jag mig av skisser eller helt enkelt sådant som känns rätt för stunden. Denna är kort och gott döpt till Vi 2.

Jag tycker att fler borde scrappa album om sina älskade och de liv de lever tillsammans. Själv ser jag det här som ett väldigt bra tillfälle att dokumentera allt smått och gott som hänt i vårt liv.. Dock måste jag bli bättre på att få med journaling på mina sidor. I dagsläget är det någonting jag är väldigt dålig på. Så kan det ju inte vara. Något av det allra viktigaste att minnas är ju känslorna vi har haft vid olika tillfällen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

vilken kanon fin ide.... att man inte kommit på det förr....*LOL*... här har man scrappat en BOM, ett par barnalbum o så några blandade..... hmmm...=) Måste ta & göra en bok om oss... =)
Kanon snyggt!

Marie - Med mina händer... sa...

ÅH! Den är underbar, Linda! Jättevacker! Supersnygg blomma, så samstämt med resten av layouten. Bandet höjer också layouten.
Wow, så fin den blev! :-)